کارتن و ورق کارتن برای تولید کارتن

کارتن چیست؟
در لغت کارتن به معنای کششی، مقوا، کار تنگ، بافنده و عنکبوت است. در لغت نامه معین، جلد مقوایی یا مقوایی حاوی اوراق و پیشگویی و محل نگهداری جزوه یا پرونده است. تاریخچه ساخت کارتن به انگلستان برمی گردد، در انگلستان کاغذ راه راه به عنوان پوششی برای کلاه های انگلیسی به عنوان بخشی از جعبه های حمل و نقل و بسته بندی استفاده می شد. پس از مدتی به جای جعبه های مقوایی مانند پیتزا، نانوایی، سینی، نوارهای کاغذی از همان درپوش ها ساخته شد.
 
کارتن در بسته بندی محصولات استفاده می شود و شامل ورق های مختلفی می باشد. ورق های مقوایی با یک لایه کاغذ کنگره یکی از انواع ورق های مقوایی است که از یک لایه کاغذ کنگره تشکیل شده است که بین دو آستر قرار گرفته است که در مجموع سه لایه را تشکیل می دهند. میگویند. نوع دیگر مقوای دو لایه است . این نوع مقوای کنگره ای دو لایه بین سه لایه کاغذ آستری قرار می گیرد . نام دیگر مقوا سه لایه است. در این نوع ورق سه لایه کاغذ کنگره بین دو لایه کاغذ آستر قرار می گیرد که نام دیگر کارتن هفت لایه است.
 
استفاده از دستگاه های کارتن سازی برای ساخت کارتن ضروری است. نکاتی برای شناسایی، تهیه و ساخت مقوای مناسب عبارتند از:
 
تعداد دستگاه ها بر اساس خط تولید تعیین می شود.
 
تعمیر، نگهداری، نظافت ماشین آلات از اولویت های کار با کارتن سازان می باشد. برای این منظور سیستم دستگاه کارتن سازی و محیط نصب باید همیشه تمیز و خشک نگه داشته شود.
دستگاه کارتن سازی نباید دارای منافذ باز باشد، بنابراین نباید اجازه ورود گرد و غبار، رطوبت و آب را داد.
 
دستگاه کارتن سازی باید دارای گارانتی باشد.
کافی است برای هر دستگاه از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید تا از عمر دستگاه کاسته نشود. خوب است دستگاه را در زمان مناسب روغن کاری کنید.
 
بهتر است بدانید فلوت مقوایی یا کنگره از چندین نوع تشکیل شده است که به چهار دسته ABCD تقسیم می شود. کارتن فلوت A دارای کنگره هایی به ارتفاع نیم میلی متر با تعداد کنگره های تقریبی 115 می باشد.
 

کارتن چیست

کارتن فلوت B دارای ارتفاع تقریبی 2 تا 3 میلی متر و تعداد تقریبی 115 کنگره عددی در هر متر می باشد. کارتن فلوت C دارای ارتفاع کنگره ای تقریبی 3 و نیم میلی متر با تعداد تقریبی 130 در هر متر می باشد. آخرین فلوت کارتن فلوت D است که برای بسته بندی های کوچک و ظریف استفاده می شود .
 
اگر می خواهید مقوای ضخیم ترین مقوا را بسازید، از کارتن فلوت A استفاده کنید.

بازنشر :