سفارش و تولید کارتن صادراتی - بسته بندی ویژه صادرات به عراق

بیشتر مردم عراق مسلمان هستند ولی در برخی شهرها ادیان دیگری نیز وجود دارد و به همین سبب باید در ارسال محصولات کمی دقت نمود و مطابق قوانین و مقررات شهر مقصد بسته بندی را تهیه کرد ولی در کنار تمام این خطرات، بازار عراق دارای فرصت های طلایی برای تجارت و صادرات محصولات می باشد. برای صادرات کالاها به عراق باید یک بسته بندی خوب و مناسب که مورد پسند مشتریان عراقی باشد تهیه نمود. اگر ارسال محصولات به عراق به درستی انجام شود سود زیادی به همراه خواهد داشت. نکاتی را در تجارت با عراق و صادرات محصولات به این کشور باید رعایت کرد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

چه کالاهایی می توان به عراق صادر کرد؟

کالاهای بسیاری از اکثر کشورها به عراق ارسال می شود. به دلیل شرایط اقلیمی، سیاسی و اقتصادی عراق بیشتر محصولات به این کشور صادر می شوند و تنها محصولی که عراق نیاز به واردات آن ندارد نفت است، زیرا عراق کشوری نفت خیز است و این محصول را صادر می کند.

اکثر محصولاتی که به عراق ارسال می گردند شامل میوه، صیفی جات و سبزیجات، کالاهای پزشکی و صنعتی، محصولات پلاستیکی، مواد فلزی و آهنی و موارد دیگر می شوند. صادرات این کالاها و فروش آنها سود زیادی به همراه دارد.

جذابیت در بسته بندی

در وهله اول بسته بندی باید نظر مشتری را به خود جلب کند پس در ابتدا باید تا حدودی راجع به فرهنگ، سلیقه و علائق مردم کشور عراق اطلاعاتی داشته باشیم برای مثال چه رنگهایی را می پسندند، چه طرحهایی نظرشان را جلب می کند و بسیاری موارد دیگر که به کاربردن این نکات در تهیه بسته بندی صادراتی به عراق ، می تواند کمک خوبی بوده و محصول شما را پرفروش کند.

مرتبط بخوانید: بسته بندی ویژه صادرات به عراق

طرح و چاپ بسته بندی صادراتی

در طراحی بسته بندی ها باید خلاقیت به خرج داد معمولا مردم عراق از رنگهای شاد مانند زرد، سبز و قرمز استقبال می کنند و برایشان جذاب می باشد تا حد امکان سعی کنید در طراحی بسته بندی محصولتان از این رنگها استفاده نمایید. متن روی بسته بندی به زبان عربی یا انگلیسی باشد زیرا عراقیها زبان فارسی را بلد نیستند و اگر روی پک ها متن فارسی نوشته شود استقبال نخواهند کرد.

بر روی کارتن های بسته بندی دو نوع چاپ انجام می شود که شامل چاپ فلکسو و چاپ افست می باشد. چاپ فلکسو در یک یا دو رنگ بوده و به طور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال می گردد. ولی چاپ افست تنوع رنگ بیشتری دارد و فقط بر روی مقوا انجام می شود بنابراین این چاپ را بر روی مقوا اعمال کرده سپس مقوای چاپ شده ( پوستر) را توسط دستگاههای مخصوص بر روی کارتن می چسبانند که به این فرآیند لمینت می گویند.

کارتن های لمینتی رنگ های زیبا و جذابی دارند و برای بسته بندی محصولات صادراتی گزینه خوبی هستند. انجام خدمات بعد از چاپ نیز می تواند به جذابیت پک ها کمک بیشتری نماید. مانند طلاکوب، برجسته سازی، نقره کوب، که تمام این موارد مورد توجه عراقیها بوده و برایشان جالب و جذاب می باشد.

هر چند انجام این خدمات نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارد ولی باید در نظر داشت، پک هایی که خدمات بعد از چاپ دارند بیشتر مورد توجه مشتریان عراقی قرار می گیرند.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

صادرات کالا به عراق چه مزیتی دارد؟

عراق کشوری است که با ایران رابطه تجاری و اقتصادی خوبی دارد و همین روابط خوب به بیشتر تولیدکنندگان و تجار ایرانی این فرصت را می دهد که محصولات خود را به عراق ارسال کنند. بدلیل مرز زمینی طولانی  تجارت و صادرات به عراق آسان می باشد البته در گذشته این ارسال بسیار راحتتر صورت می گرفت ولی امروزه عراق با وضع قوانینی، کار را برای صادرکنندگان دشوار کرده است ازجمله این قوانین بررسی کیفیت کالا، رعایت استانداردهای بسته بندی و ... می باشد البته این قوانین تا حدود زیادی کمک می کنند تا کالاهای صادراتی ایرانی با کیفیت بهتر و بالاتری به عراق صادر شوند و همین موضوع سبب ماندگاری برند و نام کالای ایرانی در بازارهای عراق می شود.

مزیت دیگر صادرات به عراق این است که عراقی ها در برابر خرید محصولات ایرانی دلار پرداخت می کنند و چون ارزش دلار در کشور ما بالا می باشد این خرید و فروش سود خوبی به همراه خواهد داشت.

کیفیت بسته بندی چه تأثیری در فروش کالاهای صاداراتی دارد؟

یک بسته بندی خوب و جذاب می تواند نظر مشتری عراقی را به خود جلب کند و  سبب شود که محصول را خریداری نماید. همانطور که گفتیم ظاهر، طرح و رنگ مناسب سبب جذابیت بسته بندی خواهد شد زیرا اولین مورد که به چشم می آید ظاهر بسته بندی می باشد ولی اگر جنس بسته بندی کیفیت مناسبی نداشته باشد این فروش دوامی نخواهد داشت.

استفاده از کارتن های محکم و مقاوم  نکته بسیار مهمی در تهیه پک های صادراتی است زیرا بسته بندی در وهله اول کار حمایت و حفاظت از محصول را به عهده دارد و پکی که کیفیت خوبی نداشته باشد در طول مسیر له و پاره شده و محصول درونش نیز آسیب میبیند. در مورد بسته بندی های موادغذایی باید لایه های ضد رطوبت به کار برد زیرا این کارتنها در سردخانه نگهداری می شوند پس باید طوری تولید شوند که نم و رطوبت به داخل آنها نفوذ نکرده و محصول خراب و فاسد نشود.

بر روی پک های محصولات صادراتی می توان یک لایه سلفون کشید تا هم جعبه ها زیباتر شده و هم خاصیت ضدرطوبت و ماندگاری آنها بالاتر برود.

مورد دیگر اینکه اگر بسته بندی با کیفیت باشد مشتری بعد از خرید محصول جعبه آن را نگه داشته ودر موارد دیگر استفاده می کند  که همین موضوع سبب می شود تا برند و نام تجاری شما در ذهن مشتری عراقی باقی مانده و همیشه هنگام خرید در قفسه های فروشگاه به دنبال خرید محصول شما باشد.

ولی باید گفت: درست است که بسته بندی کالا نقش مهمی در دیده شدن و فروش آن دارد ولی کیفیت محصول حرف اول را می زند زیرا اگر مشتری یکبار به خاطر بسته بندی، محصول را خریداری نماید و بعد متوجه کیفیت پایین کالا شود مطمئناً برای بار دوم این خرید را تکرار نخواهد کرد و به مرور کالا، به کمترین سطح فروش خواهد رسید پس محصولات صادراتی باید با بهترین کیفیت تولید و تهیه شوند.

سخن پایانی

ارسال محصولات به عراق می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد و کسب و کاری پررونق باشد به شرط اینکه با توجه به قوانین کشور عراق و رعایت نکات بسته بندی و کیفیت کالا صورت بگیرد شرکت های کارتن سازی زیادی در زمینه تولید جعبه های صادراتی فعالیت دارند که از جمله آنها می توان و کارتن سازی مهر را نام برد، شما می توانید با مراجعه به سایت این شرکتها و یا بصورت حضوری و تلفنی از مشاورین آنها راهنمایی گرفته و یک بسته بندی مناسب برای صادرات محصول تان به کشور عراق تهیه نمایید.


بازنشر :