جعبه مقوایی دسته دار - کارتن دسته دار

 
دستگیره در فرهنگ لغت ابزاری است که پشت در نصب می کنند و برای باز و بسته شدن آن را می گیرند. کارتن های دست ساز یکی از ملزومات بسته بندی و چاپ است و رابط کاربری را تسهیل می کند. پس اگر به مشتری مداری توجه می کنید حتما کارتن های دسته دار تهیه کنید.

جعبه مقوایی دسته دار

1. مزایای اقتصادی محصولات مقوایی با دسته:
 
بسته بندی ارزان با انگیزه کاهش قیمت مواد اولیه
هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی به دلیل وزن سبک و ساختار سبک وزن
امکان اصلاح و تغییر ساختار و تغییر گرافیک بسته بندی با کمترین هزینه به مشوق های صنعت کارتن سازی
2. مزایای ساختاری محصولات کارتن
 
مقاوم در برابر فشار و پارگی و ضربه به همان شیوه سبک وزن به عنوان استفاده از کاغذ و مواد افزودنی مناسب
قابلیت ایجاد تهویه مطبوع در کارتن ها با ایجاد سوراخ های مخصوص
انعطاف پذیری و قابلیت شکل گیری چهره های هندسی متنوع
قابل استفاده برای بسته بندی اکثر محصولات
قابلیت چاپ و طراحی جذاب و کاربرد در تبلیغات
 
بسته بندی رابط بین پردازنده و مصرف کننده است و نگرانی امروزی بازیافت این زباله ها به منظور جلوگیری از تخریب زیستی و استفاده مجدد از آنها است. کاغذ و مقوا از منابع تجزیه پذیر پردازش می شوند که به راحتی قابل بازیافت هستند و برای مقواهای جاسازی شده مجددا استفاده می شوند. محصولات صنعت کارتن در صورت عدم بازیافت به راحتی به مواد خام تجزیه می شوند.
 
الف) دستگاه های کارتن سازی:  دارای دو خط مقوایی به عرض های 160 سانتی متر، 250 سانتی متر، 246 سانتی متر و قابلیت تولید انواع مقوا و ورق کنگره ای ABCE دو لایه، سه لایه و پنج لایه می باشد.
ب) ماشین های چاپ: قابلیت پردازش انواع پرینترهای ترکیبی رنگی و دقیق HALFTONE با کیفیت بالا برای ساخت انواع کارتن در اندازه های مختلف برای مقاصد مختلف داخلی و صادراتی.
ج) دستگاه های دای کات: مجهز به انواع دستگاه های دایکات با ظرفیت بالا برای تولید انواع کارتن های دایکات.
د) دستگاه های اتصال: مجهز به دستگاه پانچ پراگرسیو و انواع چرخ خیاطی و دستگاه های اتصال برای تولید کارتن با عرض های مختلف.
 

شرایط کار روی کارتن دسته دار

 
ماده اولیه کاغذ و مقوای جاسازی شده الیاف چوبی است که رطوبت را جذب می کند به همین دلیل محصولات صنایع کارتن سازی نیز این خاصیت را دارند. اگر در ساخت محصولات کارتنی از چسب و افزودنی های ضد میرایی استفاده نشود، الیاف رطوبت را جذب کرده و پیوند بین آنها از بین می رود. لبه های کاغذ و مقوا نیز در اثر میرایی از هم جدا می شوند و خرد می شوند. بنابراین رطوبت مهمترین عامل در تخریب محصولات کارتنی به ویژه محصولاتی است که از کاغذهای معمولی و بدون چسب استفاده می کنند.
 
اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید کلریدریک و اسیدهای ضعیف و رقیق مشابه اسید استیک، اسید فرمیک روی مقوا و کاغذ اثرات منفی دارند. این عملکرد اغلب به مقوا و کاغذهایی که بدون پوشش هستند نسبت داده می شود.
 
روغن ها و چربی ها دوام اولیه مقوا و کاغذ را کاهش می دهند.
 
دما تاثیر بسزایی در چسبندگی و پایداری کارتن ندارد و فقط باعث خشک شدن الیاف می شود. دما و رطوبت با هم عوامل بیولوژیکی و مخرب را افزایش می دهند.
 
نور بدون افزایش دما به تنهایی تاثیر زیادی روی مقوا ندارد. جلوه های نور می تواند ظاهر تغییر سطح و رنگ، کم رنگ شدن علائم چاپ و استفاده از چسب برای تضعیف پیوندها باشد.
 
گرد و غبار چسب بین لبه ها و سطح مقوا را تضعیف می کند اما عموماً تأثیر قابل توجهی بر روی محصولات مقوا ندارد.

بازنشر :