کارتن لمینتی چیست؟ تولید کارتن لیمنتی به همراه قیمت

 
 
کارتن لمینتی دارای ویژگی زیادی می‌باشد از جمله اینکه  باعث تسهیل در حمل و نقل گشته و نقش مهمی‌در حفظ کیفیت و کمیت محصول یا کالا دارد.  بسته بندی شکیل و مناسب ، بنا بر آمارهای مختلف می‌تواند تا ۷۰ درصد در انتخاب محصول توسط مشتری تاثیر گذار باشد.  این نوع کارتن با توجه به وزن کم و بازیافت پذیری آن ، مقرون به صرفه ترین انتخاب برای بسته بندی و حمل و نقل کالا محسوب می‌شود.  بسته بندی مناسب همچنین باعث کاهش هزینه های نگهداری و حمل و نقل گشته و کیفیت بسته بندی را که نشان گر اهمیت محصول و محتویات درون بسته می‌باشد حفظ می‌کند.  گفتنی می‌باشد برای چاپ و طراحی این نوع کارتن ، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. 
 

لمینت چیست ؟

لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن می‌باشد، با توجه به این که ضخامت کاغذ و مقواهای ترکیبی، با کیفیت و چاپ پذیری آن رابطه عکس دارد، مقواهای ترکیبی مثل ای فلوت یا سی فلوت به علت اینکه لایه ای کرکره ای داخلشان وجود دارد، سطح چاپی آنها ناهموار می‌باشد و قابلیت چاپ با کیفیت و عبور از دستگاه های چاپ افست را ندارند.
 
بنابراین در کارتن سازی آریانا در چاپ جعبه هایی که کیفیت بالایی مد نظر مشتری می‌باشد، کار چاپی روی کاغذ گلاسه نازک چاپ میشود، پس از روکش سلفون و یووی موضعی (درصورت نیاز مشتری) برای اینکه ضخامت مورد نظر شما تامین گردد، فرم چاپی آماده شده را روی انواع مقواهای، ای فلوت، سی فلوت و پنج لایه لمینیت مینماییم، سپس با ساخت قالب و دایکات کار نهایی آماده میگردد، کاربرد لمینیت در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن سازی بسیار می‌باشد، اما عموما برای ساخت انواع جعبه کاربرد دارد، کارتن سازی آریانا با در اختیار داشتن تجهیزات کامل لمینیت در خدمت مشتریان محترم میباشد.
 
 

لمینت کارتن

لمینت یکی از مهمترین مراحل خدمات پس از چاپ می‌باشد که نقش به سزایی در بسته بندی یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد نوع و کیفیت چسب لمینت در دوام و ماندگاری جعبه تأثیر زیادی دارد. کارتن سازی آریانا سلولز مجهز به دستگاه لمینت سرد و در آینده ای نه چندان دور مجهز به دستگاه لمینت گرم (چسبی ) میباشد که کارایی این دو دستگاه بسیار متفاوت میباشد.
 
 
 

تولید کننده کارتن لمینتی

تولید کننده کارتن لمینتی : صنایع چاپ و کارتن سازیبا بیش از پانزده سال سابقه یکی از قدیمیترین و مجهزترین تولید کننده کارتن لمینتی در تهران می‌باشد.
 
 
 

قیمت کارتن لمینتی

برای استعلام قیمت کارتن لمینتی می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و از مشاره رایگان بهره مند شوید. قیمت به عوامل مختلف مانند: نوع کاغذ , وزن کارتن , ابعاد کارتن , نوع فلوت بستگی دارد.
 
 
 

کارتن لمینتی چیست :

لمینت به روشی می‌گویند که در آن یک لایه مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می‌پوشاند و مهمترین دلیل انتخاب کارتن لمینتی زیبایی و چاپ با کیفیت آن می‌باشد. برای داشتن چاپی زیبا و با کیفیت بالا و تمام رنگ روی کارتن ابتدا باید طرح مورد نظر روی پوستر به وسیله دستگاه افست چاپ شود بعد پوستر های چاپ شده و آماده را روی کارتن خام بوسیله دستگاه لمینت چسباند و در انتها عملیات تبدیل را بر روی کارتن انجام داد. برای خرید کارتن , به این گونه کارتن ها اصطلاحا کارتن لمینتی گفته می‌شود و با توجه به نوع محصول بسته بندی می‌توان از کارتن های سینگل فیس ( دولایه ) ، سه لایه و پنج لایه با فلوت های مختلف برای این محصول استفاده کرد.
 
مراحل تولید کارتن لمینتی :
  1. مرحله اول : طراحی طرح چاپی روی کارتن
  2. مرحله دوم : طراحی خط تیغ
  3. مرحله سوم : ساخت قالب
  4. مرحله چهارم : گرفتن زینک
  5. مرحله پنجم : چاپ پستر (معمولا روی مقوای ۱۸۰ گرم پشت طوسی و یا مقوای گلاسه)
  6. مرحله ششم : کشیدن سلفون روی مقوای چاپ شده (در صورت نیاز)
  7. مرحله هفتم : انجام عملیات لمینت
  8. مرحله هشتم : تیغ زدن و دایکات
  9. مرحله نهم : لب چسب یا منگنه
  10. مرحله دهم : بسته بندی
  11. مرحله یازدهم : ارسال
 
 

تفاوت کارتن لمینی با کارتن معمولی :

تولید کننده کارتن لمینتی می‌بایست مراحل چاپ و کارتن سازی را به طور مجزا انجام دهد به این معنا که تولید کننده کارتن لمینتی ابتدا طرح مورد نظر را روی مقوا توسط ماشین چاپ افست چاپ کرده و سپس اقدام به لمینت مقوای چاپ شده روی ورق کارتن می‌نماید و بعد از آن تازه وارد مراحل ساخت کارتن می‌گردد. در صورتی که در فر آیند تولید کارتن معمولی دستگاه چاپ فلکسو همزمان با مراحل کارتن سازی (دایکات و لب چسب) اقدام به چاپ طرح روی ورق کارتن می‌نماید که چاپ آن از کیفیت پایینتری برخوردار می‌باشد و ضمنا عملیات لمینت از فرآیند تولید حذف شده و چاپ بر روی خود ورق کارتن صورت می‌گیرد که این امر باعث کاهش کیفیت طرح چاپی و استحکام کارتن می‌گردد.
 

جعبه های لمینتی

از نظر فنی افزودن هر سطح بر سطح دیگر را لمینت گویند که در صنایع بسته بندی و جعبه سازی معمولا به افزودن مقوا بر روی سطوح کارتن لمینت اطلاق میشود. جعبه های لمینتی را بر اساس اقلام کارتن که به عنوان جنس زیره که مقوای پشت طوسی بر روی آن قرار میگیرد ، دسته بندی میشود.
 

جعبه های لمینتی سینگل فیس

سینگل , سینگل ای فلوت , این نوع جعبه ها در سه کلاس E فلوت ،B فلوت و C فلوت تولید میشود. تفاوت این سه کلاس در اندازه گام فلوتینگ میانی محصول می‌باشد. در جعبه های سینگل فیس، جنس زیره دارای دولایه شامل فلوتینگ و فیس می‌باشد که سطح لمینت شده به عنوان لایه سوم بر روی فلوتینگ قرار گرفته و سه سطح را تکمیل میکند.
 

جعبه های لمینتی سه لایه

جعبه های لمینتی سه لا هم معمولا در سه کلاس E فلوت ،B فلوت وC فلوت و گاها Aفلوت هم تولید میشود. تفاوت این کلاس هم در اندازه گام فلوتینگ میانی محصول می‌باشد. در جعبه های لمینتی سه لا ، جنس زیره دارای سه لایه شامل فلوتینگ و دو سطح به عنوان فیس در دو طرف فلوتینگ میباشد که سطح لمینت شده به عنوان لایه چهارم بر روی یکی از سطوح فیس قرار گرفته و در واقع سازه ای چهار لایه ای را تشکیل میدهد
 

جعبه های لمینتی پنج لایه

در این نوع از جعبه ها جنس زیره متشکل از دو سطح فلوتینگ که بوسیله سه سطح فیس احاطه شده می‌باشد میباشد. ترکیب فلوتینگ مذکور میتواند به صورت E,E ، E,B ، B,C و ….. باشد که در صنعت بسته بندی ایران معمولا حالت B,C متداول می‌باشد.
 
 

تولید کننده کارتن لمینتی

کارتن سازی تولیدکننده انواع کارتن های لمینتی از جمعه کارتن مادر خرما می‌باشد. کارتن های مادر خرما با توجه به کیفیت بالای چاپ و جنس ورق کارتن استفاده شده در این محصول مناسب صادرات و نگهداری در سردخانه می‌باشد. مجموعه چاپ و بسته بندی یکی از معدود شرکتهای کارتن سازی می‌باشد که تقربباً اکثر ماشین آلات تولید کارتن لمینتی را در اختیار دارد.
 
ماشین آلاتی که برای تولید کارتن های لمینتی از آنها استفاده می‌شود :
  •  
  • دستگاه لیتوگرافی پلیت ستر لارج فرمت
  • دستگاه چاپ افست پنج رنگ لارج فرمت
  • دستگاه سلفون کشی سایز بزرگ
  • دستگاه لمینت
  • دستگاه دایکات
  • لب چسب
  • منگنه
  • شیرینگ
  • تسمه