طراحی و تولید کارتن - سفارش کارتن

طراحی و چاپ جعبه

اگر به دنبال راهی برای نگهداری و بسته بندی کالای خود هستید، استفاده از جعبه را به شما پیشنهاد می کنیم. در فرهنگ لغت نوشته شده است که جعبه به معنای قوس یا نگهدارنده تیراندازی با کمان بوده است. در لغت معین گفته می شود که جعبه به معنای تپش، ترکیدن، قوطی، جعبه، آلات موسیقی است. جعبه ها در انواع مختلفی ساخته می شوند، جعبه ها به اندازه جعبه کبریت تا کارتن های حمل و نقل انواع مختلف کالا هستند. جعبه ها در انواع مختلفی از جمله مقوایی، چوبی، فلزی، شیشه ای و غیره می باشند. عوامل مختلفی در تهیه و چاپ جعبه دخیل هستند اما قبل از آن باید هدف از ساخت جعبه مشخص شود.
 
اگر هدف جعبه جلوگیری از ضربه و ضربه مکانیکی است باید از جعبه ای استفاده کرد که در برابر ضربه مقاوم باشد. اگر هدف استفاده از جعبه تزئینی است باید از جعبه های فانتزی استفاده شود. امروزه هنر بسته بندی به یک تخصص تبدیل شده است، اما در کشورهای خارجی بسته بندی برای هر کسب و کاری ضروری است. بنابراین جعبه سازی و تکنیک های آن ابتدایی ترین دانش مورد نیاز برای بسته بندی است. برای چاپ جعبه کافیست از جوهر استفاده کنید و با استفاده از ابزارهایی مانند کلیشه ها، قالب ها، صفحات و غیره آن را به فرمت های مختلف انتقال دهید.
همانطور که روش های چاپ بر روی ورق ها یا اشیاء مختلف به انواع سیلک، لترپرس، فلکسوگرافی، لیتوگرافی، افست معمولی، افست خشک، گراور، الکتروفتوگرافی، یونوگرافی، چاپ مغناطیسی، چاپ جوهر، چاپ حرارتی، عکاسی و غیره تقسیم می شود. هدف، تمام این روش ها برای چاپ جعبه استفاده می شود .
 
طراحی و چاپ جعبه
 
اگر قصد استفاده از جعبه مقوایی را دارید ، انتخاب روش چاپ مقوایی به سفتی جعبه بستگی دارد. عواملی تعیین کننده روش چاپ هستند مانند زیر یا عقب، سختی انعطاف پذیری، سختی زاویه، سفتی خمشی، تحکیم، جغجغه، استحکام زاویه در برابر فشارهای ناشی از بارها و در نتیجه جلوگیری از خمیدگی و تحدب دیواره جعبه ها، قابلیت عبور از داخل. ماشین های مبدل و بسته بندی برای جلوگیری از قوس، چین و رسیدن و جلوگیری یا کاهش سرعت در مبدل ها و لفاف ها. 
 
روش های مختلفی برای منبت کاری یا خاتم کاری در جعبه سازی و چاپ وجود دارد. روش اول که به منبت ساده معروف است شامل روشی است که از خاتم کاری روی کار استفاده می کند. روش دوم، منبت کاری رمزی است که شامل روشی است که دارای سطح برجسته بدون منبت است. منبت تنظیم شده روش سوم است که در آن سطح مورد نظر را برجسته می کنیم و سپس منبت را روی آن تنظیم می کنیم. آخرین روش، روش ترکیبی منبت و خاتم کاری جعبه به طور همزمان است.